Vercelli F3K 23.- 24.3.2013

Celou zimu jsem se opět těšil na první eurocontest sezóny ve slunné Itálii. Každý rok jsem se ve Vercelli  po zimně parádně ohřál a konečně si zatočil pořádnou termiku až do stratosféry. Letos tomu bylo vše jinak.

Na výpravu jsem vyrážel s piloty Romanem Pleslem a Jardou Čermákem. Roman sehnal velký obytňák, který mě snad i zachránil zdraví. Do Itálie jsme vyráželi už ve čtvrtek. Já navíc i s pořádnou horečkou, kterou sem doufal, že pod sluncem doléčím. Po 16 hodinách cesty jsme konečně byli na místě. Roman testoval nová křídla z formy. Zatím je měl posazené na trupu z Osirise. Vše vyladil a druhý den s tím vše bez problému odlétal. Bude muset doladil detaily, ale věřím, že to bude další konkurenceschopné éro.

Ráno se zdálo, že bude parádní den na opalování. Italové šli na vše s velkou rozvahou. Zahájení proto naplánovali až po obědě a následné siestě na půl druhou. V ten čas už se začala zatahovat obloha. Odlétali jsme tři kola a začalo krápat. Na začátku čtvrtého kola začalo pršet a pořadatelé dali hlasovat o konci soutěže. Téměř všichni se shodli na ukončení.

Já jsem skončil kvůli horšímu prvnímu kolu na 12. místě, Jarda na 24. místě a Roman na 40. místě. Vyhrál Švéd (Stefan Wahlberg), druhý Němec (Marc Werth) a třetí opět Švéd (Mattias Hammarskiöl).

Dvě kola jsem odlétal s novým JJ Edgem o váze 238g. Nemám na něm opět řízenou směrovku. Zatím mě neschází a co jsem koukal, tak většina evropské špičky létá taktéž s neřízenou SOP. Serva v křídle jsem použil MKS 6,5 g a na výškovku D47. Baterie kvůli dovážení jsem použil pouze NiMh 160 mAh.

Nové éro představil Loet Wakkerman. Jádro křídla je XPS laminovaný do formy. Křídlo má štíhlé jen s malým vzepětím cca 2 stupně. Se stejnou koncepcí velice úspěšně létá dva roky Mark Wert. Zřejmě dosahují větších výšek po hodu.

Večer nás čekal parádní banket s několika chody o vybraných chutích. Na jejich tiramisu se nedá zapomenout 🙂 .

Celý večer déšť zesiloval a ráno měli všichni problém vyjet z promoklé plochy. Pro nás naštěstí pořadatel dojel s traktorem a přes celé letiště nás musel táhnout. Při cestě přes Rakousko navíc začalo hustě sněžit, tak se nám cesta ještě zpomalila. Je vidět, že Roman Plesl je dobrý automobilový závodník. Vydržel při sněžení mezi kamiony na letních pneumatikách ujet celých 1200 km. Smekám před ním.


Přiložené soubory